Hjemmesiden er ofte nye medlemmers første møde med klubben. Derfor skal den naturligvis være indbydende og attraktiv – du gider jo heller ikke selv komme til en lukket fest!
Det er vigtigt at have for øje, at hjemmesiden ofte ikke benyttes af folk, som har god viden om volleyball i forvejen. Hvis man som kommende medlem skal lede længe efter de oplysninger, man har brug for, er der jo en risiko for, at personen finder et andet sted at gå hen.
Forestil dig din klubs hjemmeside som en webbutik. Det er jo helt utænkeligt, at en webbutik vil gemme sit bedste tilbud væk på side 2. Det er også utænkeligt, at du skal udfylde formler eller skrive mails til butikken for at få love til at købe deres varer.
Hvad skal hjemmesiden indeholde?
- Beskrivelse af bestyrelsen
- Beskrivelse af de enkelte hold
- Træningstider
- Træningssted (husk at præcisere hvilken hal og adresse)
- Trænere (og kontaktoplysninger på træneren)
- Vedtægter
- Vision (hvis klubben har en vision, kan det være godt, at skrive denne på hjemmesiden – husk dog at sikre, at det også er en, der arbejdes efter)
- Kontaktoplysninger (der skal være mulighed for, at et nyt medlem på en simpel måde kan komme i dialog med klubben uden selv at skulle indhente en masse viden først)
- Ny start i klubben (det skal være let tilgængeligt at finde ud af, hvad man som nyt medlem skal gøre for at starte i klubben – hvem skal man kontakte, hvis man skal have hjælp til at finde ud af, hvilket hold, man skal tilmeldes? )
Sørg for, at hjemmesiden er klar og tydelig. Der er ikke så mange der søger nyheder på hjemmesider mere, så det er helt fint bare at lade siden indeholde praktiske oplysninger, men sørg for at der er de rigtige opdaterede oplysninger.
En stor del af klubbernes kommunikation foregår også på Facebook eller andre platforme. Det er derfor vigtigt at sørge for, at disse også er opdaterede og tiltrækkende.